Transport pneumatyczny

Najlepszą metodą przemieszczania materiałów sypkich jest transport pneumatyczny. W zależności od aplikacji możemy wykorzystać transport nadciśnieniowy, podciśnieniowy lub sekwencyjny.

Bez względu na rodzaj zastosowanego urządzenia wytwarzającego nad- czy też podciśnienie, różnica ciśnień pomiędzy wytwarzanym ciśnieniem / podciśnieniem/ a ciśnieniem atmosferycznym na drugim końcu rurociągu powoduje przepływ gazu, którym najczęściej jest powietrze atmosferyczne. Prędkość jego przepływu zależy przede wszystkim od wytworzonej różnicy ciśnień oraz od długości i średnicy rurociągu. Duża prędkość przepływu powoduje unoszenie pojedynczych cząsteczek produktu oraz ich „segregację” w przypadku niejednorodnego produktu.

Transport nadciśnieniowy

Sprężanie powietrza na wlocie instalacji nadciśnieniowej powoduje wzrost jego temperatury, co przyczynia się do wzrostu temperatury transportowanego produktu. Taka instalacja musi być często wyposażana w dodatkowe elementy, takie jak na przykład zawory celkowe („aerolock”) oraz duże filtry i cyklony na wyjściu. Każde rozszczelnienie takiej instalacji powoduje wydmuchanie produktu w miejscu uszkodzenia linii. Zaletą instalacji nadciśnieniowej jest możliwość zastosowania rurociągów o mniejszych średnicach, w porównaniu z instalacją podciśnieniową.

Transport próżniowy (podciśnieniowy)

Zaletą instalacji podciśnieniowej jest brak możliwości wydmuchania produktu z linii w przypadku jej uszkodzenia, mniejszy koszt związany z brakiem zaworów celkowych oraz mniejszymi filtrami na odbiorniku. Jest to jednak okupione większym kosztem pompy próżniowej oraz większą średnicą rurociągów – za czym mniejszym zasięgiem transportu.

 

Wróć do strony Coperion

Coperion
Przykład transportu pelletu

Skontaktuj się z nami



Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA z zastosowaniem Polityki prywarności i Warunków usługi Google.